Friday, March 5, 2010

MASAK

Tak tahu sebab apa minggu ni aku asyik nak post pasal makan je.Mungkin minggu ni minggu makan aku kot.Heh!Apa pun ni air tangan aku masa Maulidur Rasul hari tu.

Sotong & lala bakar Portugis (ikut sedap hati letak nama).

Resepi ni boleh ambik kat blog hantumakan.Aku belasah je campak-campak semua benda; blend dan tumis.

Kailan goreng biasa.

Nama pun biasa.Ketuk bawang putih; tumis dan guna sos tiram.Campak sotong dan kailan.Siap seperti biasa.

Sotong goreng kunyit.

Kunyit ada sikit je; tu pasal tak kuning sangat.Malas aku nak pergi kedai.Guna je apa yang ada.Dah!Siap tiga menu cepat yang aku makan anak beranak hari tu.

Kalau masak sendiri ni memang aku kurang lalu sikit.Air tangan sendiri tak sama dengan air tangan wife sendiri.Feel dia lain.Nak kata tak sedap; aku tengok sampai bertambah-tambah wife aku makan.Bila aku jeling; dia cakap dia makan untuk Qistina.Semua zat-zat tu untuk anak dara aku tu.Yelah tu!

Kesimpulannya: Sedap la kot!

Hehhhhh..........

7 comments:

Anonymous said...

weh, mistilah sedap, ikut respi sapa, hahaha, prasannya

tapi aku cayalah ia sedap..
jarang turun dapur masak, slalunya air tangan dia tebal sikit, banyak daki kot..

aku buat lawak okeh.

sid sienna said...

mmg nampak sedap.. terus lapar perut tgk lauk2 tu.. haha..

bilis said...

3rd

kucingorengemok said...

tukang masak la pulaaakk! kelas!

Faizah Jaafar said...

kelas gitew pendi...bila nak jamu kawan2 makan.... hahahahahaa...

Anak Jawa said...

aku masih tahap amatur. tak mampu masak canggih2 mcm ni...

afendi ariff said...

hantumakan: daki?heh....

cik mimpi: dah makan?

bilis: takyah men kira2 bro..bkn ramai pun yg nk komen kat sini.

k.o.g: time rajin je....

faizah: jmpt time raya la kot....

aj: cari tukang masak sendiri la bro...heh!