Friday, March 5, 2010

TEPPANYAKI (鉄板焼き)

Ini makanan Jepun.Bagi yang tak tahu rujuk sini.

Mr. Teppanyaki,
Bawah Jaya Jusco,
One Utama.

Chicken Teppanyaki

Abaikan pinggan yang sumbing di kiri dan kanannya itu.Fokuskan pandangan pada isi ayam yang digoreng secukup rasa.Tidak terlalu garing.Tidak terlalu raw.Sedang elok.

Fish Teppanyaki

Biasanya dia orang pakai ikan Dory.Berlambak ada jual kat hypermarket.Biasanya RM10 je dah boleh dapat 2 - 3 ketul yang saiz besar tapak tangan (yang frozen).

Fish Teppanyaki (full set)

Abaikan chopstick tu.Tak reti aku nak sepit-sepit.Aku pakai sudu garfu je.Sup dia ada tauhu goreng dan rasa masam-masam sikit.Tak tahu lah masam sebab basi ke atau memang rasa original.Heh!

Er....aku ada kasi tahu tadi Teppanyaki ni makanan Jepun kan?Tapi kenapa 'Mr. Teppanyaki' ni semua tak macam Jepun pun?

Hehhhhh.........

7 comments:

Faizah Jaafar said...

aiiihhh aku hengat kat umah KOG td...hahahahaa....aku tak ske makanan jepun....

Dr Singa said...

macam TeppanBangla je kan..??
or Teppennepal..
tekak Jawa ni kenot go lah menda2 Jepun nih...
:)

Anonymous said...

ilmu jepun dah beralih tgn kot..hehe
cedap ker..xpenah try pun makan..;)

Fia Abas said...

sukaa mknan jepun n chinese..best!!!

makwe joni said...

aku tetap nk fokus pd pinggan tuh..mcm mn diorang buleh lps pinggan mcm tu

bilis said...

betol betol betol

afendi ariff said...

faizah: aku suka menda ni je.

dr: a ah!teppanbangla @ teppannepal..heh!

bulat: sedap kau....

fia: chinese ok la...jepun kalu yg ini je kot aku suka.

citah: mula2 aku igt nak telungkupkan atas kepala bangla tu je..tp tak sampai hati plak.

bilis: mende yg betol bro?heh....