Tuesday, November 17, 2009

WTF

Pagi yang tenang.Aku memandu sendirian dari Batu Caves menuju Sri Gombak dengan naiwaitu suci; nak ambik anak aku balik dari kelas.Tangan kiri leka menekan butang radio mencari buletin pagi sementara tangan kanan mengcontrol stereng dengan ranggi; nak kasi signal pun main kuis dengan hujung jari.

Jalan Batu Caves yang sedang direnovate tu sememangnya tak mampu mengundang pemanduan macam Kimi Raikkonen bawak Ferrari.Jangan berangan nak cecah 1-4, 1-5 kalau lubang-lubang yang berupaya mempunahkan absorber menunggu di sana sini.

Tengah sedap melayan lagu “Nazareth - Love Hurts” dari Sinar.fm; tiba-tiba sebijik motor memintas rapat dan laju di sisi kiri; sekaligus memporak-perandakan gaya pemanduan santai ku.Arahan automatik otak memaksa tangan memaut stereng ke kanan sekaligus tanpa sedar menjerumuskan aku ke dalam sebuah lubang yang seterusnya menghasilkan gegaran ke seluruh kereta dan badan.

What the f***…….”,makian spontan bernada orang putih; sisa penangan test MUET itu hari; terlontar lancar dari mulut.Cilanat punya motor.Nyaris lagi aku nak langgar side mirrornya.Kalau aku tahu ada lubang kat kanan tadi memang aku himpit je motor tu; biar dia tergolek.Bergegar otak aku dowh!

Sekali imbas aku scan no plat motorsikal besar berlogo BMW tu.Tah model ape tah.Memang dari dulu lagi aku bukannya into sangat pasal motor-motor ni.

Huh!Patutlah bawak macam sial……WTF hapa tah no platnya.Memang what the f*** betul………

4 comments:

Firdaus said...

sabar brader..sabar.. bawak2 mengucap. tapi kadang2 gua pun hilang sabar ngan orang motor ni!

Nashays said...

Orang yang bawak motor perangai memang x semenggah..ikut dan dier jer..aku pon ter'emo' sama dengan entri ko nie

Anak Jawa said...

amboi... no plat pun ada modal jd bahan mak*. hahahaha. setuju 110%

afendi ariff said...

apei: heh!asthagfirullah...

nashays: kan?kan?

a.j: bkn bahan bro, tp no plat melambangkan tuan...heh!