Tuesday, January 19, 2010

PENGALAMAN SAYA MEMBELI PAMPERS DI GIANT

Balik dari ofis semalam aku peletok kejap ke Giant Batu Caves.Nak cari pampers yang wife aku pesan.Qistina yang baru nak masuk 2 bulan tu dah tak muat pakai saiz S katanya.Rasanya anak dara aku tu belum pun cecah 5 kg lagi, walaupun saiz dia besar sikit.Agaknya sebab tu lah bila dia pakai saiz S tu nampak macam pakai bikini je gayanya.

Tapi pelik betul.Kalau nak diikutkan kat plastik pampers tu tulis untuk bayi dari 3 - 8 kg. Memang sah-sah kompeni pampers ni nak menipu.Apa kaitannya saiz budak dengan berat badan?Dia orang ingat anak aku tu dumb bell ke apa?Saiz kecik tapi berat?Pengelat betul.

Sampai kat dalam Giant yang besar tu manusia tak ramai.Maklumlah tengah bulan, gaji pun lambat lagi.Hanya insan-insan loaded macam aku saja yang gagah ber'shopping' waktu-waktu macam ni.Heh!Dengan santai aku tuju ke rak pampers; capai Pureen Premier saiz M macam yang wife aku cakap dan berlalu.

On the way ke cashier aku capai berus gigi Oral-B satu, pasal berus gigi aku yang kat rumah mak mentua aku tu dah tak macam rupa berus gigi.Sekali imbas dah macam berus kaki.Kembang dan berdaki.Masa capai berus gigi tu aku terpandang seorang mamat tak jauh dari situ tengah pilih sabun mandi.

Gaya pakaian macam CEO; dengan slack dan kemeja lengan panjang siap pasang butang.Kalau tak CEO pun busuk-busuk mesti eksekutif jualan ke apa mamat tu.Jauh beza kalau nak dibandingkan dengan aku yang pakai jeans dan t-shirt tak ada butang ni.Aku agak-agak umur dia dalam lingkungan 27, 28 macam tu.Muka memang macho habis; lagak macam model.Kalau aku ni anak-anak gadis mahunya aku pergi mintak no telepon; tak pun mintak email atau facebook.

Tengah leka aku usha mamat tu, sekali dia pusing dan pandang kat aku; siap senyum.Aku balas segan-segan sambil tunduk; buat-buat belek berus gigi yang aku pegang.Masa aku panggung kepala, mamat tu masih pandang kat aku; kali ni siap senyum simpul.Huh!Dia kenal aku ke?Rasanya mamat ni tak pernah aku jumpa.Nak kata member masa kat U; aku memang takde member muka macho macam ni.Kalau ada yang muka macho pun tak lain tak bukan mesti muka aku la tu.Heh!

Dalam keadaan berfikir-fikir macam tu aku nampak dia melangkah menghampiri.Ah!Sudah!Aku kerah otak supaya berpusing ligat; cuba mengimbas kat mana aku pernah jumpa mamat ni?Tak cukup berpusing aku kasi defrag satu kali; aku kumpulkan semua ingatan yang termampu.Tapi otak aku fail untuk recall muka mamat tu.Macam mana ni?Seketika kemudian dia dah berdiri depan aku dengan senyum meleret.

"Hai hensem......",dia menyapa sambil membengkokkan tangan; untuk bersalaman.

Telinga aku berdesing tiba-tiba.Suara yang terlontar dari mulut mamat tu saling tak tumpah macam suara itik nila kena langgar.Suara jantan yang cuba menjadi perempuan.Suara yang selayaknya aku jawab dengan penerajang.

"Hensem kepala bapak ko!Tak nampak pampers anak aku ni",aku jawab dalam hati sebelum blah tak toleh-toleh lagi.

Astagfirullah!Apakah ini nafsu manusia akhir zaman.Ku sangka lelaki tulen rupanya pondan.Cehhhhh......

*Ke gay?

11 comments:

catz said...

ahahahhaa...gelak mak baca entry ni..
kehkehkeh..ensem benor gamaknya ko ni kannn...zaman ni mmg byk cik gayah..ko lenkali kalau nak tgk org hati2 eh..kalau takkkk...."hai ensemmm"..ke ke ke

Anonymous said...

tajuk ngalahkan karangan budak form 3!!!
:)
itu kita rasa...adalah maknusia 'gembira'
'riang ria'
in english..gay..
hensem eh...????
cayalah!!!

Anak Jawa said...

ermmm, nasib baik ler aku tak ensem. syukran. kah kah kah

Anonymous said...

hahahahahaaaaa,
how cute.
by the way.. take is a compliment.
mereka kalau kata 'hi hensem', maka hang ensem le sebab kalau buruk sure akan kata 'hi buruk'..

kucingorengemok said...

ko pandang dia tah macam mana la kan, sampai dia tergoda, haha

fiza said...

hahaha!
tergelak bsr sy baca!!
mmg dah akhir zaman la..
nak bezakn llaki tulen ngn gay skrg ni pun susah! Ceh!

Faizah Jaafar said...

mulut aku ternganga baca posting ko... :))

Nashays said...

serammmmm makkkk

afendi ariff said...

catz: ensem benor tu idok la...manis tu ade la...heh!

dr: gay = manusia gembira & riang ria?heh....lps tgk kamus baru tahu!igtkan gay tu yg jenis suka sama jenis je...

a.j: aku pun bkn ensem bro...gay tu yg rabun!

hantumakan: compliment dr aweks2 aku tak kisah...tp kalu dr jantan...aku gelabah!heh....

k.o.g: aku pandang biasa2 je....dia yg lbh2 tergoda...ceh!geli btl aku taip ayat ni....

fiza: susah kan?cehhhhh.....

faizah: ko baca je ternganga....cuba bygkan aku yg kena goda ni...heh!

nashays: seram?aku mcm nak pitam....

siku kiri said...

awwww~...xkose mak!

afendi ariff said...

cha: perkosa?