Tuesday, June 1, 2010

SAYA ADA SATU MASALAH

Weekend hari tu, lepas makan tengahari, aku duduk-duduk dengan Danish kat sofa sambil tengok tv.Layan tv lepas makan tengahari sambil kipas pasang full speed memang cepat betul kasi mata layu.Siaran Buletin 1.30 kat TV3 yang merapu pasal Samy Vellu nak kena guling tu pun memang tak mampu nak menarik perhatian aku.

Nak menarik perhatian anak aku apatah lagi.Lainlah kalau aku pasang cerita Upin Ipin ke, Wonderpets ke, barulah dia terang mata.Sebaliknya anak aku tu leka benar menggentel telinga froggy masam yang dipeluknya sejak umur dia dua bulan tu; tanda dia nak tidur.Mata pun makin lama dah makin kuyu je aku tengok.

"Kasi kat ayah froggy tu boleh?",aku tanya pendek.Cepat-cepat dia beliakkan mata; terus segar bugar.

"Tak boleh",jawabnya tegas.

"Apasal tak boleh?",aku soal lagi.

"Ni Danish punya",katanya sambil peluk erat froggy tu ke dada.

"Sayang ayah tak?".

"Sayang".

"Ayah dengan ibu mana lagi sayang?".

"Ibu",dia jawab lambat-lambat.

"Ayah dengan adik mana lagi sayang?".

"Adik",dia jawab agak cepat.

"Ayah dengan froggy mana lagi sayang?".

"Froggy",dia jawab cepat-cepat.

Huh!Ranking aku jatuh last sekali.Dengan katak masam pun aku tak boleh nak lawan.Macam mana ni?

Hehhhhh.......

7 comments:

En iLHAM said...

salam ziarah
haha
comel gile
nant die dah besar mest die sayang gile kat ayah die plak
haha

Anonymous said...

hakkk hakkk hakkk...

harus la lu jadi Putera Katak lepas nih!

xD

DeLancrettLurpak said...

kena banyakkan rasuah nampaknye ye

sid sienna said...

mmg comel Danish tu.. die belum tau bodek lagi tu.. :)

geraugebang said...

Memang masalah...betul kata Budak Lurpak...kena banyakkan rasuah...

Dr Singa said...

ko kena lebih masam daripada froggy masam baru naik sikit rank...
tu pun boleh naik satu takuk je..

afendi ariff said...

ilham: ya2..harap2!

jaja: putera katak?heh....

meloves: aku rasapun mcm tu jgk la.

cik mimpi: dia kalu nak apa2 baru bodek.

kak gerau: apa guna memberi rasuah jika rasa sayang itu tiada keikhlasan....heh!

akak dr: kena masam?masam muka ke masam ketiak?heh!