Friday, August 6, 2010

SEMINGGU YANG SAKIT

Ahad.Masa aku balik kelas, Danish demam, badan panas.Kasi ubat klinik private pun tak pass.

Isnin.Danish masuk wad HKL lepas suhu badan dia cecah 40+; panas gila.Dia kena viral fever doktor kata.

Selasa.Danish dah boleh keluar walaupun panas masih ada.Bila aku tanya kenapa; wad sesak misi tu kata.Kena pantau kat rumah la nampaknya.

Rabu.Suhu badan Danish tak berubah; Qistina pulak panas tak kebah-kebah.Aku bawak dia orang ke klinik pakar di Selayang.Kasi ubat bontot sorang-sorang, antibiotic, ubat batuk, ubat demam.Seratus lebih jugak melayang.

Khamis.Tengaharinya mak mentua aku kata dua beradik tu ok je tapi petangnya dia call dengan suara cuak, bagitahu aku bibir Qistina dah biru plus gigil satu badan.Aku celapak balik bawak dia ke klinik.Doktor tak tahu apa masalah.Aku nekad ke HKL.Qistina masuk wad.Darah ada kuman.Acute pleuritis.

Jumaat.Demam Qistina dah reda cuma tinggal batuk dan selsema.Tengoklah esok keadaan dia macam mana.Aku balik rumah dengan badan tak ceria; dengan rasa demam, plus selsema.

Aduihhhhh.........

10 comments:

DeLancrettLurpak said...

Sabarrr!! Mesti dup dap dup dap je jantung ko nengok anak ko tak sehat yek bro.. Ko mesti le sehat, kang sapa nak jaga anak ko.. dah dah, gi telan panadol.. Aku doakan semoga semuanya elok2 belaka, Insya-ALLAH...

Dr Singa said...

ah ko pun dah terjangkit..
jangan denggi dah ...
take care Bro..
hope Qis ok today.
3-4 hari demam...ko gi check darah k?!

en_me said...

siannyerr.. uhuhu

geraugebang said...

ikut nasihat dr...mesti risau gila-gila kan...harap semua cepat sembuh...kentang pun baru baik demam...risau bebenor kak gerau.

RinnAzrinah said...

akut lg bahaya drpd bakteria...

Afzainizam said...

♪♫•*¨*•.¸¸¸¸.•*¨*•♫♪♫•*¨*•.¸¸¸¸.•*¨*•♫
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Kami DAtang Ziarah Blog Anda
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
♪♫•*¨*•.¸¸¸¸.•*¨*•♫♪♫•*¨*•.¸¸¸¸.•*¨*•♫
http://firestartingautomobil.blogspot.com/
http://bukandoktorveterinar.blogspot.com/

alahai cian nya budak kicik ni.... apa pun harap bersabar dan kita doakan kesayangan ko cepat pulih...

viral tu tahan antibiotiklah pulak nampak gayanya... betul tu ko kena jaga diriko dan anak ko ye...

Nashays said...

sabar bro...budak tecik klu demam mmg camtu de peel eh..saje nak bmanje

afendi ariff said...

meloves: tq sis!

dr: tq kak...demam jangkit je ni!

en_me: aduih!

kak gerau: makasih kak!

eryna: ye...aku dah cuak gila.

afzainizam: tq bro!selamat berpuasa!

nashays: budak takpe sis!ni aku pun demam nih..

Anonymous said...

wa pon sama laa..2 minggu sudah si Nureen melalak siang malam pg ptg..badan dia panas tp tgn & kaki sejuk mcm ais. Minggu lps pulak..1 bdn panas smpi ke kepala..wa panik la time tu!

dan skrg kuar bintik2 merah plk..rerupa demam campak! halahai anak...

afendi ariff said...

jaja: cepat bawak berubat sis..lu jgn lengah!