Monday, April 4, 2011

PRIHATIN

Prima Sri Gombak.Tengahari Sabtu.Aku lepak dalam kereta dengan tingkap terbuka, sambil baca paper sementara tunggu Danish keluar tusyen, kelas bacaan.Bosan selak paper yang tak habis-habis cerita pasal klon ahli politik yang dah tukar profesyen bikin video seks, aku keluar kereta.

Cuaca sekitar panas membahang.Matahari bersinar garang.Langit yang luas, biru terbentang.Awan berarak jarang-jarang.Pelan-pelan aku dongak ke langit dengan mata berkunang-kunang.Terasa pedih seluruh pandangan menentang langit yang terang benderang.

Dengan mata separa tertutup aku renung langit biru.Serta merta aku nampak ada banyak bola-bola kecil yang bertali-tali, bersimpang siur pantas dan laju macam gerakan sel, di dada langit.Bila aku pandang ke kiri, bola-bola itu ikut ke kiri.Bila aku pandang kanan, bola-bola kecil itu turut ke kanan.Ke atas dan ke bawah, bola-bola itu mengekor tak sudah-sudah.Apa benda tah.

Agak lama jugak aku mendongak sebegitu.Layan pulak rasanya main kejar-kejar dengan bola-bola kecil bertali-tali yang aku tak pasti apa kebendanya itu.Bila urat-urat tengkuk mula terasa lenguh, aku tundukkan kepala.Sepantas itu jugak aku perasan ada 3-4 orang berhampiran aku turut mendongak sama.Masing-masing sibuk tercangak-cangak, sebelum tunduk memandang aku dengan muka tertanya-tanya.Prihatin sungguh rakyat Malaysia ni rupanya.

Hehhhhh.........

8 comments:

gadisBunga said...

arghhh!!! blog ko bikin aku tensen!!!

hahahaaha!!!!

DeLancrettLurpak said...

itu namanya concern.. hehehe

en_me said...

1Malaysia takk.. ahaks

Cik JuneD said...

hahaha.. tu namenye telebih penyebok pulak..
kite tengok..orang laen pon pi tengok..

hehee.....mekasih lah ye bagi nasihat hingga saya tersedar.. :)

DrSinga said...

ada masuk dalam Bang Bang Boom tak kegiatan ko ni?

Afzainizam said...

,=====,o00o Ponn..Ponn.Ponn..
//__l_l_,\____\,__
l_---\_l__l---[]lllllll[]
_(o)_)__(o)_)--o-)_)___
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
" Antara kau dan aku
Blog ini sebagai pengantara”
http://firestartingautomobil.blogspot.com/
http://bukandoktorveterinar.blogspot.com/
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Jom terjah kami (klik entry terbaru) cherede

hamboiiiii jommmm nengok ceramah politik jommm lerrr nak pilihanraya ni....

HaniCheLat said...

jadi pebende sebenarnya?

afendi ariff said...

gb: lek aaa

meloves: concern ngan prihatin kan tak jauh?

me: amik berat!

june: tu la 1malaysia cam me kata!

dr: takde...susah nak carik gorilla

afzainizam: lari tajuk bro...heh!

hani: aku pun tak tau...dia memang ada kat langit...cer tgk!