Wednesday, January 21, 2009

REFLECT

Dari Rawang aku masuk PLUS highway sebelum exit ikut Sg Buloh menuju Gombak.Laluan rutin ku saban pagi dalam misi menunaikan tanggungjawab sebagai pekerja.Jalan Sg Buloh-Kepong ni kadang-kadang OK, kadang-kadang KO.Kadang-kadang kontang, kadang-kadang air bergenang.Kadang-kadang sihat, kadang-kadang tenat.Kadang-kadang mendatangkan hangin, kadang-kadang mengundang dingin.

Hari ini dia sihat wal-a'fiat.Kering.Tak period.Pemanduan ku lancar tanpa gusar, walau aku sedikit berdebar melihat jarum jam telah menginjak ke pukul 8.30 am.Setiba bersebelahan tasik layang-layang Kepong tu, kenderaan di hadapan ku tersasar ke bahu jalan, lantas menebarkan debu, pasir dan batuan kecil ke arah ku. Dengan pergerakan automatik aku mengelak ke kiri (bukan kereta....tapi badan aku), sambil memperlahankan pergerakan (bukan kaki aku.......tapi kereta).

"Macam naik motor kan?", dengan muka bersahaja wife aku di tempat co-pilot bersuara, sambil tersenyum-senyum.

Cesssss.....

No comments: