Tuesday, July 21, 2009

ATM

ATM Petronas Jalan Kundang – Rawang. Aku keluarkan kad CIMB wife aku dari dalam wallet. Aku cucuk ke mesin ATM.Uiks!Tak masuk?Aku cuba lagi.Macam ada benda block.Aku belek-belek kad tu.Ok je.Pin magnetiknya bersih dari hadas.Orientasinya betul.Aku masukkan ikut pin magnetik tu dulu.Saluran yang halal.Bukan luar tabii’.Apa yang tak kena?

Aku toleh pada budak kat cashier counter.”Boleh pakai ke ATM ni?”,tanya ku.


“Eh!Ok je orang guna tadi bang”,jawabnya sambil mengerutkan dahi.

Tanpa mahu bersoal jawab, aku cuba lagi.Gagal!Hampeh!Aku dah hangin.Apa kena mesin ni?Aku belek lagi kad ATM tu.Depan dia ok je.Aku terbalikkan pulak kad tu.Ceh!Macam mana boleh ter’double’ dengan kad Jaya Jusco pulak ni?Patutlah tak masuk.

“Ha!Dah ok”,kata ku kuat-kuat sambil berpaling pada budak cashier tu.“Tah apa pasal tah dia stuck tadi”,kata ku lagi sambil budak tu terangguk-angguk.Cover malu weh!Hehhhhh…….

No comments: