Friday, December 18, 2009

HENRIQUE CALISTO

Tahun Baru.Dalam perjalanan ke ofis aku singgah kat Pasar Borong Selayang.Hajat hati nak cari buah.Apa salahnya jadi Tarzan sekali sekala.Selalu sangat makan nasik pun boring jugak.On the way ke gerai-gerai jual buah tu aku lalu ikut pasar basah.

Manusia berselirat, majoritinya pendatang. Dengan Myanmarnya, dengan Laosnya, dengan Siam, dengan Vietnam dan dengan muka-muka yang seangkatannya; secara otomatiknya buat aku rasa macam sedang duduk kat Laos, tengok sukan Sea.

Aku tenung muka sekor-sekor.Macam mana nak bezakan dia orang ni pun aku tak tahu.Tapi firasat aku mengatakan kalau mamat yang aku usha tu tunduk tak berani bertentang mata, tapi masih lagi boleh tersenyum; itu mesti Laos punya orang.

Tapi kalau mamat yang aku usha tu tunduk rapat dengan muka masam tak panggung kepala; itu dah mesti mamat Vietnam punya.Dah la kalah bola.Player sendiri pulak tolong score untuk Malaysia.Hehhhhh…………

* Pesan aku buat Henrique Calisto: Cakap besar tak guna!Lu balik Portugal jelah!

4 comments:

Anonymous said...

hahaha. mentang2 malaysia menang, sronok le kutuk mamat portugal tuh, haha

Anak Jawa said...

aiyooo jgn tenung lama2
nanti juling
hahahaha

Nashays said...

sesekali msia menang excited dier len mcm..org vietnam rs x selamat lak nak kua umah 2 3 hari nie..

afendi ariff said...

hantumakan: biar padan ngan muka dia....heh!

a.j: tu tenung nak gaduh tu....

nashays: yup...betul2..mmg excited sggh walaupun aku cuma sokong telekom melaka je sblm ni....heh!