Thursday, December 24, 2009

LAPTOP

Kalut betul semejak dua menjak ni.Projek Jalan Tangkak - Segamat yang baru dapat ni memang kasi hidup aku porak peranda.Sekarang ni bukan lagi kerja 8 jam sehari; selalunya aku balik rumah pun biasanya dah pagi.Makan pun selalunya yang sempat cuma meggi.Kadang-kadang nak kencing pun tak jadi.Boleh senggugut aku kalau selalu macam ni.

Pen'design'nan jalan sepanjang 50 km tu memang mencabar minda dan jiwa.Compaq Presario yang aku pakai selama ni manalah larat nak cover layout jalan sepanjang tu.Dengan 80GB hard disk yang terpaksa aku topup lagi external 120GB (aku punya sendiri), 1GB ram, Intel dual core tahun 2006, skrin 14" cinonet yang boleh buat aku rabun ayam, yang kalau nak pan through pun berabad nak kena tunggu; memang cepat betul menipiskan iman aku.

Mujur jugak boski aku ni prihatin.Dia siap tolong pergi cari laptop yang high spec untuk aku.Aku agak kokak-kokak pun maunya 3 - 4 ribu harga dia.Lain macam betul handle laptop baru ni.Dengan latest Window7 nya, dengan Centrino duo processornya, 500GB hard disknya, 4GB ram, skrin besarrrrr punya 16"; memang lazat betul nak buat kerja.

"Pergh!Laju giler",aku bersuara sendiri masa handle drawing dengan laptop tu, tapi cukup kuat untuk buat member ofis kat sebelah menoleh.

"Pasal?",dia soal sepatah.

"Ni la laptop ni; laju giler.Aku belum tekan enter lagi kerja dah siap".

Ceh!

3 comments:

Selamber Rock said...

hahaha...aku nak gak laptop canggih cam gitu sebijik..

fiza said...

"Ni la laptop ni; laju giler.Aku belum tekan enter lagi kerja dah siap"..hahahaha!!

afendi ariff said...

kejora: mtk kat boski ko la..heh!

fiza: nak menunjukkan laju nyer tu...