Saturday, April 24, 2010

CHATEAU DE PUAH

Alamat macam dalam gambar; tapi kalau nak exact location cari sini.

Senang je nak cari.Kalau tanya orang pun, ramai yang dah tahu, sejak-sejak restoran ni masuk JJCM TV3 hari tu.Sebenarnya aku datang sini pasal nak rasa masakan Uzbekistan macam yang diwar-warkan.Dah lama sangat dah asyik dok makan masakan Malaysian dan Thailand; dah naik bosan.Itu belum dikira lagi masakan Indian dan Chinian yang boleh dikatakan hari-hari aku telan.Heh!Maklumlah...1Malaysian!

Nasi Bukhara Ayam

Nasi Bukhara Kambing

Sebenarnya ada macam-macam choice lagi tapi aku tak ada keberahian nak pesan takut tak kena selera.Infact rasa kedua-dua dish lebih kurang sama je; macam nasi beriani je pun rasanya, cuma beza dekat ayam dan kambing tu je.Kesimpulannya kalau nak aku comparekan nasi bukhara ni dengan nasi beriani; aku rasa aku akan pilih JM Briani.

Akhirnya; masa nak balik aku jumpa si kucing oren gemok (k.o.g); bukan k.o.g si penulis blog tapi k.o.g original.Memang tak sama walaupun kedua-duanya berkongsi nama.

Cuma yang samanya; kedua-dua k.o.g memang pemalu.Aku nak snap gambar dia pun susah bukan main.Siap paling-paling muka macam artis.

Hehhhhh.......

10 comments:

DeLancrettLurpak said...

Wahhh, dimana ada kedai makan best, disitu ada KOG ehh.. hehehe

catz said...

wahhh..aku ingat betui2 kog blogger tuh...wahhhh....sedapp ke tak nii?
tapi jauhhh pulak nak try

tunbegia said...

dulu selalu merempit kampung puah,

salamm,

Firdaus said...

ni sumer makanan kolestrol tinggi ni.

Faizah Jaafar said...

wooo dekat seberang sungai jer dr umah mertua aku...tp x penah terhinggin nak pegi...

afendi ariff said...

meloves: hm...mgkn la kot...dia rajin cari tempat makan...i like!

catz: mana de jumpa kog...jgnkan muka kog lobang hidung kog pun aku tak kenal...dia pemalu...heh!

tun: penah pegi?

apei: sekali sekala tkpe bro.

faizah: ko try test tgk...manatau tekak ko tk mengada2 mcm tekak aku..heh!

kucingorengemok said...

kih kih kih... (sambil tersipu² tutup hidung) :D

afendi ariff said...

k.o.g: pemalu sggh ko ye...heh!

geraugebang said...

sib baik chateau de puah,,,kalau de Puuiiihhh!!! ko nak tak datang makan bro?

afendi ariff said...

kak gerau: kaightuihh....tak nak...heh!