Saturday, March 28, 2009

EARTH HOUR

Hari ni hari Earth Hour.Mulai pukul 8.30 hingga 9.30 malam ni kita boleh bantu kurangkan pemanasan global dengan padamkan lampu rumah dan perkakas elektrik rumah kita selama 1 jam.

Earth Hour dimulakan pada 2007 di Sydney, Australia bila kira-kira 2.2 juta orang dan ribuan premis perniagaan telah memadamkan lampu selama 1 jam, sebagai mesej sokongan bagi membantu mengurangkan pemanasan bumi.Pada Mac, 2008 Earth Hour mula jadi isu global bila lebih daripada 400 buah bandar seluruh dunia (kira-kira 50 juta orang), melakukan perkara yang sama.

Tahun ni aku nak turut serta.Aku nak padamkan semua lampu kat rumah aku.Biar bergelap.Biar sokongan yang aku tunjukkan ni dibawa ke Global Climate Change Conference di Copenhagen, Denmark nanti.Biar para pemimpin dunia fikirkan cara untuk tangani isu pemanasan global ni sekaligus menggantikan Kyoto Protocol yang tidak lagi relevan dalam menangani perubahan drastik climate bumi ini.

Aku akan padamkan lampu-lampu rumah aku!Bukan 1 jam.Bukan 5 jam.Bukan 10 jam.Tapi 36 jam!Pasal aku sekeluarga nak bercuti ke Melaka.Tak ada kat rumah.Hehhhhhhh.......

Padamkan lampu anda!VOTE EARTH!

No comments: