Tuesday, March 3, 2009

UPIN & IPIN

Ahad.GSC Midvalley.Petang.Ramai jugak manusia yang beratur nak beli tiket.Tidak kurang dari 50 orang kesemuanya (malas aku nak buang masa dan hitung satu per satu), sedang cuba menghabiskan wang gaji masing-masing (termasuklah aku).

Sebenarnya aku bukan suka sangat tengok wayang ni.Wife aku yang beria-ia dan teruja nak menonton filem "GENG: Pengembaraan Bermula - Upin dan Ipin".Anak aku pun suka sangat katanya.Ye lah tu.....anak!Kalau ibunya yang suka pun bukannya aku tahu.

Sambil berbaris (macam budak sekolah nak ambik Milo free),aku baca senarai filem yang ditayangkan.Tapi tak nampak pula tayangan seterusnya (next showing) untuk filem Upin dan Ipin tu.Setahu aku ada tayangan pada pukul 5.00 pm, 7.00 pm, 9.00 pm dan 11 pm.Tak kan fully booked?Dalam bersoal-soal sebegitu dah hampir 45 minit aku berbaris.

"Suma tiket sudah habis",kata budak India penjaga kaunter, yang bertali leher selebar dua jari itu.
"Pukul berapa ada?",tanya ku lagi cuba memujuk hati.
"Suma pukul pun tara la bang".
Cessss......ada jugak macha yang kena pukul ni karang!

Aku pun berlalu dengan kaki yang lenguh, pinggang yang sengal dan perasaan yang hangin.Nak kena beli CD la ni.

*P/S: Yang pakai 'toncet' tu Upin.Yang fully gonjeng tu Ipin.Kalau nak download suara diaorang, theme song dan lain2 lagi, klik lah link bawah ni:
http://www.upindanipin.com.my/

No comments: