Tuesday, May 19, 2009

DONATE

Semalam aku dapat SMS dari sorang budak kelas aku pasal Rumah Amal Kasih Bestari yang memerlukan sumbangan.Alahai!Di hujung-hujung garisan macam ni bukan rumah amal je yang perlukan sumbangan sis!Aku pun perlukan sumbangan jugak!

Apapun bagi yang tidak mengetahui, Rumah Amal Kasih Bestari ini ditubuhkan pada bulan September 2007.Ia adalah salah sebuah rumah amal yang bernaung di bawah Yayasan Kebajikan dan Perkhidmatan Perubatan Malaysia (YKPPM) yang aktif dalam memberikan khidmat kebajikan dan perubatan kepada golongan yang memerlukan.Rumah amal ini merupakan lindungan bagi anak-anak yatim, ibu-ibu tunggal dan juga fakir miskin.

Bagi sesiapa yang prihatin, aku sertakan details tentang Rumah Amal Kasih Bestari ni:

Pengetua: Ustaz Hamzah.
No Telefon: 016-2516515.
Jumlah penghuni: 30 orang (Sehingga September 2008).
Alamat: No 1 Jalan Nova, U5/82 Subang Bestari, Selangor Darul Ehsan.

Bagi yang ingin menyumbang bolehlah menggunakan saluran-saluran berikut:

1) Datang terus ke alamat di atas.

2) Melalui akaun Maybank Berhad:
Nama Akaun: KASIH BESTARI
No. Akaun: 5620 8551 3207


3) Melalui SMS:

Atau korang boleh emailkan details ni pada boss korang.Macam yang aku buat.Boss aku kan kaya.Setakat 3 - 4 riban tak kan dia tak mampu.Aku setakat donate pakai SMS bolehlah.

Tapi aku nasihatkan korang jangan pakai official email address.Pakai yang private punya.Kalau tak nanti boss korang donate pakai gaji korang pulak.Hehhhhh.......

No comments: