Wednesday, May 27, 2009

REASON

Bukankah kau tahu kesukaan aku adalah belacan.Kenapa kau masak sayur asam tak mau campur belacan.Sekarang aku akan pancung leher kau” – S.Kadarisman.

Ingat dialog ni?Petikan filem “Seniman Bujang Lapok”.Walaupun cuma babak dalam lakonan tapi ada pengajarannya bagi yang berfikir.

Perkara kecil usahlah diperbesarkan.Kesalahan kecil jangan pula hukumannya tidak setimpal”.

Pagi tadi aku dengar Hot Fm (97.6).Fara Fauzana di konti.Topik pagi tentang “Sebab-sebab Penceraian”.Ada sorang pendengar hantar SMS.Bagitahu yang kakaknya diceraikan suami pasal masak tak letak ajinomoto.Padahal dah 15 tahun kahwin.

Bukankah kau tahu kesukaan aku adalah ajinomoto.Kenapa kau masak sayur asam tak mau campur ajinomoto.Sekarang aku akan ceraikan kau” – Abang ipar dia.

Haha!Kalaulah aku jadi pendengar tu, mahunya aku flying fox je buah pinggang abang ipar dia tu.Concrete betul alasan!Selama 15 tahun kebelakangan ni agaknya dia masak sendiri.Ataupun dia makan kat luar.Tak pun dia makan kat rumah mak dia hari-hari.

Kalau nak cari alasan nak menikah lain pun cari la alasan lain.Kalau ada perempuan lain, cakap cara gentle.Aku pun lelaki dan suami jugak.Bezanya aku lelaki dan suami yang baik.Haha!

Alasan ajinomoto sama bengongnya dengan alasan nak memancung pasal masak tak letak belacan.Cehhhhh!Otak belacan punya orang.Agak-agak la!

No comments: