Friday, May 15, 2009

RAIN

Senja semalam.Hujan.Lebat sungguh.Dah lama tak hujan selebat tu.Lepas Maghrib aku keluar ofis dan hujan masih mencurah.Mujur aku parking kat basement.Kalau parking kat atas mahunya basah kuyup nak ke kereta.

Jalan sesak.Kereta banyak.Air yang berkelodak, bertakungan di lopak.Perjalanan yang sepatutnya 15 minit, jadi hampir sejam.Lepas jemput wife dan anak aku kat Gombak, kita orang balik.

“Sejuk”,kata wife aku sambil meninggikan temperature penyaman udara.

“Sejuk?”,soal ku sepatah.

“Aa ah!Kat parking.Baju basah masa nak masuk kereta”,katanya sebelum menyentuh baju aku.

“Eh!Baju abang kering?Tak kena hujan ke?”.Aku diam.

“Orang beriman memang macam tu!”,kata ku kemudiannya sambil ‘menaici’kan badan ke kiri, ke depan, ke belakang dan ke kanan.Lagak orang mengelak air hujan.

Dan dia terus mencemik.Kemeluatan.Hahaaaaa……

No comments: