Friday, September 4, 2009

TETAMU CELAKA DI MALAM RAMADHAN

11.05 pm.

Kurang hajar betul!Dah la masuk rumah aku tak bagi salam, melilau-lilau pulak merata ceruk rumah.Ko ingat ni lawatan sambil belajar ke ape?Masuk pulak ikut sedap mak bapak ko je (Eh!Ko tahu ke yang mana satu mak bapak ko.Bukan ko anak haram ke?)Ko ingat rumah aku ni ape?Restoran?Rumah urut?Suka-suka hati ko je nak masuk.

Masuk tak bagi salam, aku tak kisah lagi.Tapi ini siap dengan memekaknya, menyalak bagai.Berdengung satu macam gegendang telinga aku ni dengar bunyi-bunyian ko (Habis trauma stereocilia cochlea aku ni, tahu tak?).Ko ingat rumah aku ni, disko?Kedai karaoke?

Masuk tak bagi salam, siap memekak bagai, pun aku boleh tolerate lagi.Tapi kalau sampai dah tahap nak minum pun tak tahu nak mintak, nak hilang haus pun main nak rembat je, nak pocah tokak pun main nak cilok hak milik aku je, dengan kekerasan pulak lagi; ko memang cari nahas.Ko memang tak sayang nyawa.Ko ingat rumah aku ni wellfare?

Pang!

“Mampus kau!”.Aku senyum puas melihat nyamuk yang aku kejar dari pukul 10.50 pm tadi, lumat atas tapak tangan.Hehhhhh.........