Wednesday, February 25, 2009

ECLIPSE

“Sekarang ni show dah kurang.Saya pun tolong-tolong je la kat sini”, jawabnya sambil mengorek isi kelapa ke dalam bungkusan plastik.Bekas drummer dua buah kumpulan 'rock kapak' yang pernah gah itu, aku temui di salah sebuah daripada deretan gerai bersebelahan Tasik Biru, semalam.

“Kumpulan W***s apa crita bro?”,aju ku lagi.

“W***s dah original.Saya dah group lain”,jawabnya sambil mengikat bungkusan air kelapa yang aku order tadi.Bicaranya perlahan dan ditenggelami oleh deruan kenderaan yang lalu lalang, membuatkan aku kurang memahami maksud yang cuba disampaikannya.

Namun secara ringkasnya dapat aku simpulkan, kumpulan G*****g yang mula-mula dianggotainya dulu dah berkubur.Vokalisnya pun dah tak berambut sekarang ni.Mana 'masyuk' rockers botak.Kumpulan W***s pula dah ambik B***k masuk semula, jadi dia pun terpaksa bikin group baru.


Lepas order aku siap, dan bersalaman dengan brother tu, aku pun berlalu dalam hujan gerimis, memikirkan untung nasib seorang artis.Ketika gah, mungkin rezeki melimpah ruah.Bila dah semakin dimamah usia, mungkin rezeki kian payah.Apa pun, aku doakan brother tu sejahtera.


Mujur juga aku tak jadi artis.Sukar nak aku bayangkan keadaan ku sekarang ini jika ditakdirkan aku terima pelawaan Michael Jackson untuk merakamkan album 15 tahun dulu.Hehhhhhh…………….

No comments: