Wednesday, February 18, 2009

ERRONEOUS

Semalam.Balik awal dari Gombak.Sebelum Maghrib lagi dah gerak, pasal wife aku nak tengok “Ku Milik Mu” episode akhir kat TV3.Layan je la…….walaupun aku tak ikut sangat cerita tu.

Sampai BTP, terus cari kedai makan.'Tapau' je la senang.Nak masak karang banyak pula yang hendak dibuat.Wife aku order char keuy teow (Ke car kue tiew?Ke char kueh teiu?Ke cha kiu tiuw?Ke ca kwey tiau?Tah lah…..janji faham).Aku order mee udang.Anak kecik aku tu aku belikan burger ayam, macam yang dia demand.Kecik-kecik lagi dah mintak macam-macam.Zaman aku dulu jangan kata burger, lubang hidung tukang jual burger pun payah nak cari.

Siap bayar.Balik.Dah siap bersuci dan settle semua, aku turun menghadap rezeki.Sebelum aku ‘setubuhkan’ mee dan kuahnya, aku rasa dulu kuah tu.Mak aiii……masinnya kuah mee udang ni!Wife aku dah mengomel-ngomel pasal char keuy teow dia pun masin jugak.

Tanpa banyak soal aku masuk dapur dan otter kuah tu.Tambah air.Adjust gula.Masuk aji sket.Akhirnya, dah menjilat siku dah ku rasakan kuahnya.Dah siap campurkan mee dan kuahnya, aku pun makan.Dari suapan pertama saja dapat aku ketahui bahawa mee kuning yang aku makan tu dah expired.Patutlah lain macam jer kuningnya.Macam pucat je.

Hampeh betul lah.Aku rasa macam nak bersila atas dapur kedai tu je sekarang ni.Selagi dia tak pulangkan duit aku, selagi itu aku takkan balik.Akhirnya aku makan malam dengan 2 biji pisang montel dan 6 biji limau mandarin, balance raya Cina hari tu.Macam tarzan pulak dah rasanya.Cesssss………

No comments: