Tuesday, February 3, 2009

HUBUNGAN SULIT TERLARANG YANG CUBA DISEMBUNYIKAN TETAPI DAPAT JUGA AKU HIDU, LANTAS MEMBUATKU TERTANYA-TANYA, HAIRAN, MARAH, MELUAT DAN MENYAMPAH!!!!

Aku memang jenis manusia yang tidak suka ambil tahu tentang 'tepi kain orang'.Tapi apabila apa yang dilakukan oleh orang lain itu melibatkan aku, sekaligus cuba merosakkan reputasi aku, 'menjolok' mata aku, melambatkan kerja-kerja aku, malah menyusahkan aku, maka terpaksalah aku menjaga 'tepi kain' yang sememangnya tidak ingin aku jaga (kerana aku selalunya berseluar....di dalam dan di luar).

Aku sedar tentang hubungan yang wujud itu.Aku nampak.Aku lihat.Malah aku telah lama tahu.Namun aku biarkan.Aku kasihan.Aku tak kesah.Aku tak resah.Aku tak gundah.Aku pedulik hape!!!

Namun aku rasa...kali ini, ketidakkesahan ku, ke'biaran' yang selama ini aku praktikkan dan ketidakpedulian yang selalu aku amalkan, terpaksa aku tolak ketepi.Nampaknya hubungan sulit ini telah cuba menyusahkan, mendatangkan kemusnahan, sekaligus menjahanamkan karier ku.


Aku sambungkan semula cable laptop ku yang untie Bollywood cabut - setiap pagi Selasa dan Jumaat (untuk menyambungkan 'HUBUNGAN SULIT' vacuum cleanernya dengan power plug ku). Mujurlah masih sempat aku sambungkan semula cable tersebut, sebelum laptop ku 'kong' dan memadamkan segala kerja-kerja ku yang tidak di 'save'......Fuhhhhhh!!!!!

No comments: