Thursday, February 26, 2009

WONDER PETS

Petang.Aku cuti hari tu.Tak pasti hari apa.Yang pasti, salah satu hari daripada tujuh hari.Duduk di sofa menatap akhbar.Rancangan di televisyen yang terpasang tidak menarik perhatian ku.Hanya anak kecil ku leka melayan LCD nipis 32 inci itu.

Wonder pets, wonder pets, kami datang.Membantu kawan yang kesusahan.Kami tak besar dan kami tak kuat.Bila bekerjasama semua jadi mudah……”,anak aku tiba-tiba berdiri, melompat dan menyanyi dengan ‘excited’nya.Uishhhh…..kenapa ni?

Halaman akhbar aku tebarkan ke sisi, sedang mata ku mula memfokus ke dada televisyen.10 – 20 saat, kartun apa ni?1 – 2 minit, macam ok!3 – 4 minit, layan pulak cerita ni.Akhirnya dalam keterujaan sebegitu, sampai habis cerita tu aku tonton.Wahhhh……

Wife aku kata, dah lama dah cerita ni tayang.Aku je yang kuno.Ceh!!Tapi lagunya memang menangkap.Jangan katakan anak aku, aku pun terikut-ikut sama menyanyi.Cuma taklah sampai terlompat-lompat ke’excited’an.

Kalaulah hamster dan tortoise yang wife aku bela dulu tu macam Linny dan Tuck, dah tentu aku mintak tolong dia‘haiwan’ (kalau orang = dia'orang') basuhkan kereta aku yang dalam ‘kesusahan’ itu, hari-hari.Hehhhh…………

* Kalau minat, boleh download theme song dia kat link bawah ni:

(Malay Version) : Wonder Pets - Kami Datang

(English Version) : Wonder Pets - We're On Our Way

No comments: