Wednesday, February 4, 2009

MANNEQUIN

Semalam aku ke Giant Batu Caves.Nak 'cucuk' duit.Menapak menyelusuri laluan pejalan kaki di hadapan deretan kedai di dalam 'gedung' itu, aku melintasi sebuah kedai menjual pakaian wanita (luar sahaja).

Tanpa menoleh ke sisi aku lewati kedai tersebut.Namun dari ekor mata ku dapat aku rasakan bahawa ada seorang wanita sedang berdiri di hadapan kedai tersebut.Orangnya tinggi.Malah lebih tinggi dari aku (aku rasa).Susah hendak dicari wanita setinggi itu sekarang ini, kecualilah dia seorang model.

Sehabis men'cucuk' duit ku (yang boleh beli helikopter Nuri : Mainan; dua tiga biji ) dari mesin ATM di situ, aku berpatah balik, menyelusuri laluan yang sama.Hati ku berdebar-debar tatkala menghampiri kedai pakaian tadi, kerana wanita itu masih berdiri di situ.

Dari jauh lagi aku amati, bahawa dia sememangnya tinggi.Namun semakin dekat semakin aneh tona wajahnya ku rasakan......Laaaa!!!Patung rupanya.Patutlah tinggi semacam.....Cessss!!!!!

No comments: