Thursday, February 19, 2009

HEREDITY

Pagi tadi, lepas hantar anak aku ke sekolah, wife aku ada bercerita.Bapak mentua aku biasanya pulang dari kerja lebih kurang pukul 6.30 petang.Kebiasaannya dia akan berbual-bual dahulu dengan jiran-jiran yang ditemuinya di bawah, sebelum naik ke rumah, di tingkat 3.

Kebetulan anak aku ada di bawah, ‘bermain’ bola sepak sambil ditemani pak su nya.Sebaik saja terpandangkan bapak mentua aku yang sedang berbual-bual dengan seorang jiran, anak aku pantas meluru ke arah bapak mentua aku.

“Kau naik cepat.Naik cepat.Kau dah sampai bawah kau boleh sembang-sembang lagi ye.Kau naik cepat”,sergah anak aku sambil menunding jarinya ke tingkat atas serta menjegilkan matanya ke arah bapak mentua aku, lantas mengundang derai tawa dari orang tua itu dan jirannya.

Huhhhhhh………Tentu bapak mentua aku terfikir, macam manalah aku didik anak aku??????

No comments: