Friday, April 10, 2009

AKU KUNYAH SANDWICH KU YANG DINAMAKAN SEMPENA NAMA JOHN MONTAGU, 4th EARL OF SANDWICH, SEORANG BANGSAWAN INGGERIS, PADA TAHUN 1762, DENGAN SENYUM PUAS

Aku hairan.Sejak minggu lepas lagi aku teringin nak makan sandwich sardin.Tiap kali rasa lapar aku mesti fikirkan pasal sandwich sardin.Macam dah terasa kat tekak dah ha!Tapi kesibukan sehari-hari membantutkan keinginan ku.Dah dua kali aku buang saja salad yang aku beli kononnya nak buat sandwich.

Semalam aku tak boleh sabar lagi.Lepas makan malam aku terus potong bawang besar dan cili.Bukak sardin tin kecik cap “King Cup”.Gaulkan kesemuanya.Perah limau sket.Taruk garam,gula dan lada sulah.Rasa sket.Pergh!Aku cuci salad dan potong tomato.Siapkan semuanya dan simpan dalam peti sejuk.

Pagi ni.Aku puas.Balik karang aku nak buat sandwich lagi.Aku nak makan puas-puas.Biar orang kata aku gila.Biar orang kata aku buruk lantak.Biar orang kata aku mengidam.

Er!Mengidam?Mungkin jugak kot?Siapa yang mengandung sebenarnya ni?Aku ker wife aku?Entahlah!Hehhhhh......

No comments: