Tuesday, April 28, 2009

BLOOD

Ahad - 7.30 am.

“Abang!Abanggg!Bangggg!”.Suara itu kedengaran bergetar.Kesakitan.

Tanpa sedar aku berlari, melangkahi 2-3 anak tangga turun ke bawah.Di tepi pintu stor wife aku meraung sambil menunding ke bilik air.Sedang darah merah mengalir laju ke kakinya.

“Ya Allah!”.

Hospital Universiti Kebangsaan Malaysia, Cheras - 9:00 am.

Blood cloth”,kata nurse yang baru keluar dari bilik pemeriksaan tu.
Baby?”,tanya ku pantas.
“Oh!Baby ok!Jantung semua ok.Aktif lagi”.
“Alhamdulillah!”,aku raup tangan ke muka dengan mata berkaca.Jatuh juga air suam itu setitis dua ke tapak tangan.

Wife aku M.C seminggu.Kata doktor blood cloth tu tanda awal untuk gugur.So kena banyak baring.Berehat.Moga segalanya selamat.Moga baby ku kuat.Moga wife aku sihat.

Amin!

No comments: