Tuesday, June 16, 2009

CAMRY

Malam.Menghampiri exit Rawang.Aku di laluan kanan dengan meter mencecah 115 km/j.Sebuah kereta datang laju, ‘cucuk angin’ belakang kereta aku dengan lampunya yang ‘cemey’ (buta/tak nyala) sebelah.Bersungguh-sungguh betul dia ‘cucuk’ kereta aku.Kalut sangat nampaknya.

Slow slow aku ke tepi.Kasi ‘can’ dia lalu.Masa dia pass aku toleh.Cermin belah co-pilot tutup.Aku ingatkan BMW ke ape, rupanya Toyota Camry lama je.WCS ape tah nombornya.Dia keluar Rawang.Aku kejar.Nak tengok jugak kalau-kalau muka drivernya berkerut sakit perut ke.Tahan kencing ke.Nak beranak ke.Menghampiri tol.Dia ikut laluan tunai.Aku ‘besit’ menuju lorong Touch ‘n Go sambil menjengah.

Ek eleh!Tah apek jual DVD mana tah.Rambut merah color cabai.Terpacak-pacak, berjuntai-juntai.Hisap rokok asap berkepai.Bawak kereta macam cibai.Kalutnya dah macam siai.Sampai tol bayar tunai?Tak ke bangkai?


Aku rasa macam nak berhenti sebelum tol.Pergi depan kereta dia, buat tarian kongkang sambil lambai-lambaikan kad Touch ‘n Go aku tu depan hidung dia.Cehhhhh……….

No comments: